Věříme, že v zásadě ano. Nicméně každé dítě je individuální osobnost. Pokud máte v tomto směru pochybnosti, nabízíme vám osobní konzultaci s učitelkou v montessori třídě. Jistě najdeme pro Vaše dítě to nejvhodnější řešení.
To je velmi zjednodušený pohled. Děti v montessori třídě si mohou vybírat činnost v rámci mezí stanovených učitelem. Každé dítě dostane tolik svobody, kolik může zvládnout vzhledem ke své zodpovědnosti. Učitel zajistí, aby se děti nerušily navzájem a každé dítě se vyvíjelo odpovídajícím tempem ve všech předmětech.
Místo známek používá montessori pedagogika slovní hodnocení. Učitel v něm popisuje individuální pokrok dítěte ve znalostech, dovednostech, osobní úspěchy, ale i to, co se dítěti nedařilo. Doporučuje dítěti, na co se má ve své práci zaměřit, aby dosáhlo zlepšení. Hodnocení je zaměřeno na osobní výkon dítěte, ne na srovnávání dětí mezi sebou, protože každé dítě má jiné předpoklady. Jsme přesvědčení, že slovní hodnocení je ve srovnání se známkami výstižnější, objektivnější, více motivuje a lépe podporuje dítě v učení.
Ano, rozhodně může. Počítáme s tím, že mnozí žáci přicházejí z běžných MŠ. Učitelé věnuje dostatek času tomu, aby děti naučila pracovat montessori způsobem.
Ano takovýto přestup je možný, pokud máme v montessori třídě volné místo. Protože přestup z jiného vzdělávacího systému může být pro každé dítě jinak náročný, je na naší škole pravidlem, že přestupu předchází pohovor pedagoga s rodiči a zkušební návštěva dítěte ve třídě, doporučujeme minimálně týden. Následně učitelé posoudí vhodnost přestupu.
Montessori metoda je aplikována v mnoha školách celého světa. Jejich absolventi velmi úspěšně konkurují studentům z tradičních vzdělávacích systémů. Montessori třídy jsou stejně jako všechny ostatní vázány zvládnutím předepsaných výstupů na konci 5. ročníku. Podporujeme každé dítě v jeho vzdělávání tak, aby dosáhlo co nejlepších výsledků a v souladu se svými schopnostmi zvládlo maximum.
Z jiných škol, které vyučují montessori již mnoho let, je známá zkušenost, že děti z 5. ročníků se plynule zapojují do výuky v 6. třídě jiného systému nebo úspěšně nastupují na osmiletá gymnázia. Děti s tímto začleněním nemají problém a my ve spálovské škole je budeme v 5. třídě na přestup postupně a nenásilně připravovat.
Škola a městys Spálov, usilují i o zřízení montessori 2. stupně. Zatím však není jasné, v jakém časovém horizontu se tento plán podaří uskutečnit. V tuto chvíli garantujeme, že výuka montessori pedagogiky, bude postupně zajištěna na 1. stupni (tj. 1.-5. třída).
© 2024 Základní škola a Mateřská škola Spálov, příspěvková organizace, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti, Mapa stránek
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO